Tags

, , , , , , , ,


IMG_6652 (2)

Udgiver: Turbine

Udgivet: 09-06-2017

Sideantal: 400 sider

Format: Bog, Hæftet

Anmeldereksemplar fra forfatteren og forlaget

1 stjerne (2)

David Garmark har gjort det igen! Han har skrevet en fantastisk actionkrimi!

Jeg havde så høje forventninger til Abbots Hemmelighed, at jeg næste ikke turde gå i gang med den, samtidig med, at jeg slet ikke kunne vente.

I Abbotts hemmelighed møder vi blandt andre igen Jon-Erik, Rosseau, Dina, Eden og ikke mindst Ditlev Martins.

Jeg kan vist godt indrømme, at jeg ligesom Dina har et mindre crush på Mr. Martins. Han prøver ihærdigt at fastholde sin nye identitet og sit nye liv. Han forsøger at overbevise sig selv om, at jeg elsker sin forlovede Giulietta.

Lige indtil Jon-Erik får overtalt ham til at de skal ”samle holdet” og hjælpe kommissær Rosseau. Så kører det, og det gør handlingen sandelig også. Jeg ved ikke hvad det er David Garmark kan, men på en eller anden måde får han fanget i sådan en grad, at man liiiige bliver nødt til at læse et par sider mere.

Jeg er vild med hvordan videnskaben spiller en stor rolle i denne bog, præcis som i den foregående, uden at det bliver kedeligt og tørt. Tværtimod er det med til at øge spændingen.

Nu har jeg selvfølgelig ikke dobbelttjekket alle teorier og videnskabelige påstande fra bogen, men jeg har en helt klar fornemmelse af at Garmark har researchet godt og grundigt, og samtidig selv har en kæmpe interesse i de ting der beskrives og bruges i bogen. Det er en absolut fornøjelse at læse.

Jeg er lige så begejstret for denne 2’er, som jeg var for 1’eren. Måske synes jeg endda, at denne kan lidt mere. Måske fordi man kender persongalleriet i forvejen, og vender første side med en forventnings glæde der kan være svær at beskrive.

Jeg håber stadig denne actionkrimi vil nå helt til Hollywood, for den vil altså VIRKELIG fungere godt på film!