Tags

, , , ,


Agathe

Udgiver: Forlaget Brændpunkt

Udgivet: 15-05-2017

Sideantal: 112 sider

Format: Bog, Hæftet

Anmeldereksemplar fra forfatteren og forlaget

1 stjerne (4)

Agathe er så fin en bog. Desværre var det ikke en der talte helt til mig.

Egentlig synes jeg, at selve historien kunne have båret meget mere. Jeg ville have elsket, at høre mere om lægens baggrund. Jeg synes der ligger noget enormt smukt i fortællingen om, at han er ensom og deprimeret uden egentlig at vide det. Især taget hans fag i betragtning. Men jeg synes nu alligevel der manglede en del af ham i bogen.

Jeg tror egentlig, at fordi jeg ikke fanger det filosofiske, og for mig flyvske, i bogen så godt, rammer den ikke plet. Men jeg er sikker på, at mange ville elske den, og endda tage den frem igen og igen. Det kan også godt være, at jeg tager den ned fra hylden igen en anden gang, og vil få meget mere ud af den, end jeg trods alt gjorde denne gang.

Til trods for bogens titel, så siger Agathe mig absolut ingenting, men madame Surrugue derimod, HUN er det bærende element for mig. Jeg synes absolut mere at det er i forhold til, eller rettere, i hendes fravær, at lægen udvikler sig. Og hans savn bliver i sidste ende ikke kun praktisk, men også menneskeligt.

Selvom jeg måske ikke var den rette for Agathe, så synes jeg faktisk, at man bør give den en chance, for den er afgjort værd at læse.

Og så vil jeg lige nævne, at sproget er letlæseligt og alligevel er det som om der er en lille smule guldstøv ud over. Jeg tror det er noget med, at bogen foregår i Frankrig.