Tags

, , , , , ,


Udgiver: Høst & Søn

Udgivet: 28-10-2016

Format: Lydbog

Lyttet på Mofibo

1 stjerne (2)

IMG_1505

Da vi for nyligt var på ferie, og skulle køre en tur i bus på 5 timer, havde jeg hentet ”Ternet Ninja” ned på telefonen via min mofibo-app, så min 11-årige kunne lytte til den. Han læser i forvejen meget, men har en tendens til at blive køresyg. Derfor tænkte jeg, at det kunne være han ville lytte lidt i stedet. Det ville han, og det gjorde han. Jeg måtte flere gange tysse på ham undervejs, fordi han grinede så højt, at jeg var bange for han forstyrrede de andre passagerer. Samtidig gjorde det mig også nysgerrig på bogen, og jeg lovede mig selv, at jeg nok skulle finde tid til selv at høre den en dag.

Den dag blev så i dag.

Jeg arbejder på et kontor, som jeg deler med en kollega. I øjeblikket har hun dog ferie, så der er rig mulighed for at lytte til både musik, radio og bøger.

Jeg ELSKEDE Ternet Ninja og jeg hylede af grin flere gange. Nogle gange så voldsomt, at jeg blev nødt til at lukke døren, så jeg ikke forstyrrede min andre kollegaer.

Jeg er vild med TN. Han er fantastisk. Vi kunne alle have brug for et spark bagi af en tøjbamse der kan tale. Nogle gange må man bare springe ud i det og fortælle ham eller hende man er vild med, at de er smukke eller stå op i mod drillerier og andre ting der gør os bange.

Alt det lærer Aske af TN, om end han måske ikke altid er helt tilfreds med tilgangen til tingene.

Så selvom bogen er ubeskrivelig sjov, så er der også en snert af alvor og morale. Det er simpelthen fantastisk, og jeg synes alle, både voksne og børn, skulle læse den. Eller måske rettere lytte til den.

For selvom jeg egentlig mest er til fysiske bøger, så er det her en bog, som jeg er overbevist om giver den største oplevelse, når man lytter til den. Det skyldes 100% at det er Anders Matthesen, der selv er oplæseren, og med hans flair for stemmer og humor, så er det genialt.

Jeg håber inderligt der kommer flere bøger fra hans hånd. Jeg har aldrig rigtig været den store fan af Anders Matthesen, men nu…NU er jeg forelsket!

Sproget i bogen er virkelig meget slang, men på den fede måde! Og jeg er sikker på, at selvom både min søn og jeg begge har nydt at lytte til Ternet Ninja, så har vi grinet af nogle forskellige ting. Der er også en masse voksenhumor i bogen nemlig.

Jeg kommer helt sikkert til at lytte til Ternet Ninja igen, og det synes jeg også du skulle gøre!