Tags

, , ,


thumbnail_FullSizeRender

Udgiver: Lindhardt og Ringhof

Udgivet: 15-05-2017

Sideantal: 399 sider

Format: Bog, Hæftet

Anmeldereksemplar fra forlaget

1 stjerne (4)

Kvinden før er en anderledes thriller.

Den overrasker undervejs, og man bliver både chokeret, frastødt og irriteret.
Man følger to kvinder, og måden hvorpå Emmas og Janes historier overlapper hinanden på fungerer rigtig godt, og forfatteren formår virkelig at få dem til at hænge sammen uden at det bliver kedeligt eller med reelle gentagelser. Det virker virkelig gennemtænkt og godt gennemarbejdet.

Kvinden før kan kvalificeres som Domestic Noir, men med en lidt dybere handling.
Jeg kan rigtig godt lide at forfatteren tager fat i det psykologiske omkring nedsat selvværd. Det giver helt klart bogen ekstra dybde. Jeg kunne faktisk godt have tænkt mig lidt mere af det.

Jane var helt klart min yndlingskarakter i bogen. Hun er fornuftig, velovervejet og hun lader sig ikke kue af hverken Edward Monkford eller Foldgate 1.
Derimod er Emma generelt bare var irriterende.
Som handlingen skrider frem åbnes Emmas personlighed op, og man kan ikke lade være med at blive endnu mere sur på hende. Havde flere gange lyst til at råbe lidt af hende.

Hele idéen omkring Foldgate 1 er et interessant element, men jeg er ikke sikker på, hvordan det reelt ville kunne opretholdes i virkeligheden. Ville der virkelig være nogen, som ønskede at leve så isoleret og nærmest overvåget?

Desværre levede bogen ikke helt op til mine høje forventninger og blev i sidste ende lidt for gennemskuelig.

Derfor bliver det “kun” til 3 stjerner herfra.

