Tags

,


Hemmelighedernes atelier

Udgiver: Forlaget Bazar

Udgivet: 10-08-2015

Sideantal: 349

Format: Bog, Indbundet

Anmeldereksemplar fra Forlaget Bazar

1 stjerne (5)

Hemmelighedernes atelier er sådan en bog, som er rigtig fin og rar at læse. Den minder mig sådan om bøger af Rosamunde Pilcher eller Maeve Binchy. Så hvis du er glad for bøger af disse forfattere vil du elske den her. Desværre er det ikke så meget mig. Jeg synes selve historien om Jaunty og hendes banebarn Gabe var udmærket, men også en anelse langsommelig. Det har til dels noget at gøre med sproget. Sætninger som: ”Når morgendagen lå bag dem…”, er med til at gøre fortællingen gammeldags. En anden ting er, at når Jaunty ”skriver” sin historie er det skrevet i ældre skriftsprog med dobbelt a i stedet for å, og det gør, for mig, at læseflowet brydes.

Fins karakter er god for bogen og handlingen. Det er et friskt pust. Selvfølgelig også en forudsigelig twist, men ikke desto mindre fungerer det her. Desværre synes jeg ikke Gabes figur får nok plads. Hun er for det meste negativ og kan virke sur. Hendes fortid en del af dette, men jeg kunne godt have tænkt mig, at komme endnu længere ind, og lære hende bedre at kende.

Som sagt, så var bogen desværre ikke lige mig, men jeg er sikker på, at mange andre læsere ville nyde den. Jeg synes allermest den ville egne sig som en engelsk kærlighedsfilm på TV2 Charlie 🙂