Tags

, , , , , , , , , ,


Stars

Udgiver: People’s Press

Udgivet: 26-09-2018

Sideantal: 300

Format: Bog, Hæftet

Anmeldereksemplar fra forlaget

1 stjerne (4)

Jeg havde tårnhøje forventninger til Anna Todds nye bog Under Stjernerne. Det er den første bog i trilogien Stars. Jeg elskede jo alle After-bøgerne. Desværre levede Under Stjernerne ikke helt oppe til disse, måske ikke helt retfærdige, forventninger.

Under Stjernerne giver dig både sommerfugle i maven og en følelse af at være der selv. Anna Todd skriver helt i øjenhøjde med sine læsere, og der er ingen tvivl om, at hun kender sin målgruppe rigtig godt. Det er selvfølgelig os, der elsker Young Adult og New Adult genrerne der menes.

Karina og Kaels forhold er ikke oplagt fra start, men selvfølgelig bliver de forelskede. Selvom Karina forsøger at holde sine følelser nede, og Kael nærmest ikke mægler et ord det første stykke tid, så kan man mærke gnisterne mellem dem. Og det er lige præcis det Anna Todd kan. Hun kan skrive så historien falder ud af siderne og ned i skødet på læseren. Det er jeg rigtig vild med.

Jeg tror, at hvis jeg ikke havde læst After-serien først, så havde jeg været mere vild med Under Stjernerne end jeg var. For det ER virkelig en fin og fængende kærlighedshistorie. Jeg synes dog den trækker lidt ud med hensyn til at finde ud af hvad det er der gør at Karina og Kael ikke er sammen længere. Det kan jeg jo godt afsløre her, da bogen starter med at de mødes efter selve historien er sket.

Jeg glæder mig til at læse de næste bøger i serien, for jeg er helt sikkert ikke færdig med Karina og Kael….især Kael. Ham kan jeg godt lide 😊

Selvfølgelig slutter Under Stjernerne i bedste Anna Todd stil med en kæmpe cliffhanger, så jeg bliver jo nødt til at læse den næste. Det gør jeg også gerne, for Anna Todd er stadig min største kilde til guilty pleasure læsning.