Tags

, , , , , ,


pige under vand

Udgiver: DreamLitt

Udgivet: 10-10-2018

Sideantal: 292

Format: Bog, Hæftet

Anmeldereksemplar fra forfatteren og forlaget

1 stjerne (2)

Chris er et røvhul! Men hold nu k.…, han er også bare verdens lækreste røvhul!
Han er en gadedreng, han er sårbar, han er modig, han er ligeglad med hvad andre tænker, han er deprimeret, han er sexet. Jeg er vild med ham, og mit hjerte bliver helt blødt når jeg tænker på hvad han bøvler med følelsesmæssigt.

Nå ja, selve krimien…det er jo den jeg anmelder 😉

Pige under vand er årets første 5’er for mit vedkommende. Det er første bog i den planlagte trilogi med dusørjægeren Chris Rantzau Cortes som hovedperson.
Man bliver fanget fra starten! Stephan Garmark tager os direkte ind i historien fra side 1, og med sine korte kapitler er bogen en ren pageturner.

Historien om Esther Mathildes forsvinden er spændende, og man er hele tiden spændt på hvad det EGENTLIG er der er sket med hende, og om det vil lykkes Chris at finde hende. Samtidig opstår der en anden historie, som vi egentlig ikke får lov til at høre så meget om. Men mon ikke det kommer i en af de næste bøger? Jeg har en fornemmelse, at det kunne være noget der ville gå igen i næste bog for måske til sidst at blive helt udfoldet i den sidste. Men det er rent gætteri fra min side.

Chris er ikke helt alene i sin søgen. Han arbejder tæt sammen med efterforskningslederen Jan Bach. Og netop det samspil, der er mellem de to, kan jeg rigtig godt lide. Et venskab, der måske nok er startet som noget professionelt, men som har udviklet sig til noget andet. Jeg glæder mig til at læse de næste bøger og se hvor det bringer de to hen. Tættere håber jeg, og forhåbentlig får vi både mere at vide om Chris’ fortid, og også om den tidligere sag, der bragte de to sammen. Og så glæder jeg mig til at se om Sigrid virkelig er til at stole på…kan man virkelig stole på en journalist? Jeg ved det ikke endnu, men jeg håber virkelig Chris kan stole på Sigrid, som jo selv er begyndt at grave i en historie.
Der er ingen tvivl om at Pige under vand slutter med løse ender. Så jeg håber at Stephan Garmark ikke er alt for længe om at få skrevet den næste bog i trilogien om Chris Rantzau Cortes.