Tags

, , , , ,


IMG_8881

Udgiver: SAGA Egmont

Udgivet: 7. juni 2018 – 5. juli 2018

Sideantal: –

Format: Lydbog

Anmeldereksemplar fra forlaget

1 stjerne (3)

Klog, klog, klog!!! Jesper Bugge Kold har skrevet denne lydbogsserie, som jeg er ret imponeret af.

Den er opdelt i fem afsnit, og hvert afsnit udkom separat henover en måned.

Afsnittene er opdelt med hver sin hovedperson, men alligevel er hvert eneste afsnit sammenhængende. Jeg vil ikke afsløre for meget om selve handlingen, for jeg ville komme til at spoile for meget, men jeg var så vild med, og meget overrasket over hvordan sidste afsnit bandt historien sammen.

Jeg har efterhånden læst et par af Jesper Bugge Kolds bøger, og jeg synes ikke skrivestilen er så anderledes her en i f.eks. Land i datid, som jeg også har anmeldt her. Selvfølgelig er formatet anderledes, hvilket gør historien mere kompakt, men det fungerer super godt. Jeg synes faktisk, at det der med at historien er skrevet som en føljeton er perfekt til formatet.

Nu lyttede jeg til alle afsnit over et par dage, men hvis jeg kun havde fået et afsnit ad gangen, havde jeg ventet utålmodigt på det næste. Historien er nemlig både spændende og gribende.

Tiden før døden er oplæst af Lars Brygmann, og heller ikke her er der noget at komme efter. Med sin behagelige fortællerstemme tryllebinder han lytteren, og får kun historien til at blive endnu mere levende.

Jeg håber på der kommer flere af denne slags udgivelser i fremtiden, for det er simpelthen et fantastisk koncept. Og så synes jeg faktisk, at det er befriende med de lidt mere kompakte fortællinger, som formatet lægger op til.