Tags

, , , , , , , ,


Udgiver: Forlaget Turbine

Udgivet: 9. marts 2018

Sideantal: 350 sider

Format: Bog, hæftet

Anmeldereksemplar fra Forlaget

Åh Ditlev altså!

De sidste kapitler af denne bog forsøgte jeg at få til at vare så længe som muligt….de var jo de ALLERSIDSTE om Ditlev Martins overhovedet.

Jeg har meget længe glædet mig til at læse tredje og sidste bind af serien om agenten Ditlev Martins. Jeg var vild med de to første. Stemmer der dræber er mindst lige så fantastisk, spændende og velskrevet som de to første. Man bliver ikke skuffet.

Jeg vil dog sige, at jeg ikke synes at tempoet er lige så højt i denne bog, men jeg tænker egentlig at det hænger meget godt sammen med Ditlevsen trang til bare at være og leve sit liv i fred og ro. Dermed ikke sagt, at man ikke får action for alle pengene, jeg synes bare man skal længere ind i fortællingen denne gang.

Rosseau er blevet en større del af bogen denne, og det synes jeg klæder Ditlev Martins. Det venskab der er opstået mellem de to er på en eller anden måde så fint. Der er en gensidig respekt, som man mærker som læser.

De tråde der trækkes tilbage i tiden og den tyske nazibunker fungerer rigtig godt, og man har som læser en fornemmelse af, at været trukket med helt tilbage i Historien. Når virkelighed og fiktion blandes på denne måde, gør det for mig bare fortællingen endnu bedre. Det giver mig iøvrigt også lyst til at læse mere op på det rent faglige. Det er ren win win.

Jeg har nok sagt det før, men nu får I den lige igen!

David Garmark er den eneste forfatter jeg “kender” der kan skrive så billedligt. Det er en film på skrift. Action når det er bedst. Hvornår ringer Hollywood? Jeg har rollelisten klar.

Hvis du endnu ikke har givet dig i kast med trilogien om Ditlev Martins, så er det bare om at komme igang. Men få fat i alle tre på én gang, for det bliver svært ikke at læse videre når du først er startet.