Tags


Jeg har aldrig rigtig kunne lytte til musik eller se fjernsyn for den sags skyld, mens jeg læser.

Da jeg var yngre og Take That køre i loop på stereoanlægget, kunne jeg sagtens finde på at tænde for musikken, og så smide mig på sengen for at læse. Efter et stykke tid, opdagede jeg dog, at jeg ikke lyttede til musikken. Derfor endte det altid med enten – eller.

Det har dog ændret sig de sidste par år. For efter at jeg er begyndt at pendle til og fra arbejde, så er jeg faktisk begyndt at lytte til musik mens jeg læser i toget. Jeg kører ikke særligt langt, så det er ikke altid, at jeg sidder ned, men hvis jeg gør, så sidder jeg helst i stillekupé. Det er dog ikke altid det lige er til at få en plads. Ulempen ved ikke at sidde i stillekupé er at folk snakker, og nogle snakker virkeligt højt -især dem der taler i telefon. Jeg bliver distraheret, primært fordi jeg er for nysgerrig til at lade være med at lytte.

Jeg har fundet ud af, at det ikke er noget problem, hvis jeg bare har musik i ørerne. Dejlig velkendt musik, som er tilpas høj til at overdøve mine medpassagerer, og præcis så lav, at jeg stadig kan læse.

Jeg tænder dog stadig ikke for musikken derhjemme når jeg læser, men fjernsynet kører ofte i baggrunden. Det er dog oftest min mand eller mine unger der ser et eller andet. Mor læser!

Hvad med jer? Hører I musik når I læser?