Tags

, ,


ItemImage

Udgiver: JP/Politikens Forlag

Udgivet: 04-06-2015

Sideantal: 442

Format: E-bog

1 stjerne (2)

Anmeldereksemplar fra Plusbog.dk

Køb Den genfødte morder her

Hold da op! A.J. Kazinski sprænger barren for gode krimier.

Jeg er blæst bagover og dybt fascineret af makkerparrets måde at skrive på. Hvis jeg havde haft muligheden, så havde den fået seks stjerner.

Den genfødte morder er deres tredje bog om Niels Bentzon. Jeg har ikke læst de to første, men det kan kun gå for langsomt med at komme i gang. Den genfødte morder er ikke bare spændende, den er også virkelig interessant. Jeg kan rigtig godt lide hvordan A.J. Kazinski inddrager videnskaben. At handlingen veksler mellem Niels’ ophold som indlagt på Sikringen og hans kones viden omkring månefaser og stjernebilleder fungerer rigtig godt, og det bliver ikke dårligere af, at vi samtidig følger den unge Michael Bedfords skæbne tilbage i 1939. Det bliver på intet tidspunkt forvirrende, og hænger godt sammen.

Jeg har sjældent været SÅ begejstret for en krimi, som jeg er for denne, og jeg kan kun sige: Læs den! Det bliver en oplevelse du aldrig glemmer. Det er en helt igennem fantastisk og fascinerende bog.