Tags

, , , , , , , ,


IMG_7654

Udgiver: Lindhardt og Ringhof

Udgivet: 02-11-2017

Sideantal: 414 sider

Format: Bog, Hæftet

1 stjerne (2)

Anmeldereksemplar fra forlaget

Da jeg modtog Pagten fra Lindhardt og Ringhof havde jeg endnu ikke stiften bekendtskab med Ravn. Jeg vidste selvfølgelig, at han var derude, jeg var bare ikke nået til ham endnu.

Da jeg jo nu engang er som jeg er, tænkte jeg, at jeg jo ikke bare kunne begynde med nummer 5 i serien, så da jeg så, at de første 4 bøger lå som lydbøger på Mofibo, ja så var det jo bare om at komme i gang. Det fungerede super godt at lytte til bøgerne. De var alle super spændende, og Thomas Gulstad der læser op, gør det helt fantastisk.

Pagten, som er bog nummer 5 om Ravn, er en fantastisk krimi. Den er virkelig velskrevet og super spændende. Man har hele tiden en fornemmelse af, at man er med, lige der ved siden af Ravn. Krefeld formår at skrive så levende, at man kan mærke suset, og derfor også bliver nødt til hele tiden liiiige at læse lidt mere, for at se hvad der sker.

I denne femte bog om Ravn får man lov til at komme lidt tættere på den følelsesmæssige del af Thomas Ravnsholdt. Det kan jeg rigtig godt lide. For selvom Ravn stadig sørger over tabet af Eva, og gerne vil hævne hendes mord, så er han også begyndt at åbne sig mere for en evt. ny kærlighed. Jeg tror og håber, at han nok skal blive lykkelig igen, og jeg glæder mig til at se hvem han mon møder i fremtiden. Hvem ved? Måske det er én vi allerede kender?

Noget andet, som jeg også er meget spændt på, er hvor mon Ravn og hans lille én mands firma ender. Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om han måske ikke ville egne sig bedre til noget lidt større. Præcis hvad ved jeg ikke helt, men jeg er sikker på, at Krefeld allerede har flere planer omkring hvad der skal ske både med Ravn, firmaet og de andre karakterer i serien.

Personligt håber jeg serien når at blive færdig inden Møffe bliver for gammel til at være med.

Pagten var den sidste bog, som jeg nåede at læse i 2017, men det var helt klart en af de bedste.

 

IMG_7139

På Bogforum var jeg så heldig at blive inviteret til kaffe og kage med Michael Katz Krefeld
-Møffe var selvfølgelig også med 😉
Tusind tak til Lindhardt og Ringhof for invitationen