Tags

,


Når I læser dette, er jeg rejst på sommerferie.

Vi rejser altid til Alanya på kombineret charter og familiebesøg. Min mand er nemlig fra Alanya, hvilket betyder, at farmor og farfar bor dernede. Det er jo ikke det værste sted at tage på ferie. Man er i hvert fald garanteret bedre vejr end herhjemme 😉 Vi bor altid på hotel, og tager så ud og besøger familie i nogle dage ad gangen.

Nå, men tilbage til det, som dette indlæg i virkeligheden handler om: Nemlig ferielæsning!

At sommerferien nærmer sig betyder, at jeg i de sidste to måneder ca. har kredset om min bogreol, for at beslutte mig for hvilke bøger der skal med i bagagen. Det kan godt være svært at beslutte sig, der er jo mange at vælge imellem.

De kriterier jeg vælger ud fra, er at det skal være noget jeg har lyst til at læse, ikke for tungt, gerne letlæseligt, og ikke noget hvor jeg behøver at koncentrere mig unødigt for at kunne følge med i handlingen.

Jeg medbringer gerne flere genre så som krimi, YA, chick-lit etc. På tidligere ferier har jeg haft fantastiske læseoplevelser. Jeg stiftede bekendtskab med Julie Hastrups debut En torn i øjet på altanen i skyggen, mens ungerne sov til middag, nede ved poolen læste jeg Kærlighedens konsekvenser af Sulaiman Addonia, hvilket er en af de bedste bøger jeg nogensinde har læst, jeg har læst Kinsellas Mine hemmeligheder og Elsebeth Egholms første bøger ,om Dicte, i solen mens jeg nød en lille forfriskning….eller to 😉

En anden ting, som jeg vælger ud fra, er at det er bøger jeg kan undvære efter endt læsning. Jeg lader nemlig bøgerne blive på hotellet…altså hvis jeg har fået dem læst, ellers kommer de selvfølgelig med hjem igen. Det kan også ske, at jeg kommer hjem med en ny bog, som der er en anden, der har efterladt.                                             I år er valget faldet på disse 5 bøger: Ferielæsning 1Vi skal være væk i to uger, og hvis jeg skulle nå at få læst dem alle inden vi skal hjem, så er der altid e-bøgerne, som jeg har liggende på min iPhone/iPad. Her ligger bl.a. Trofæ af Steffen Jacobsen, Odins labyrint af Mads Peder Nordbo og Profetiens Kald af Mette Bundgaard Laursen.

Jeg er i hvert fald ikke bange for, at jeg ikke har nok læsning med. Tænk hvor forfærdeligt det ville være gå ned på ferielæsning…