Tags

,


16143347
Udgiver: Hot Key Books

Udgivet: 13-05-2014

Sideantal: 227

Format: Paperback

1 stjerne (2)

Jeg havde egentlig ikke rigtig nogle forventninger til denne bog. Jeg havde på nettet set mange, som havde læst den, og hørt at de fleste var vilde med dem, men jeg har ikke læst nogle anmeldelser.

Alligevel tiltrak den mig. Jeg synes den har en fængende titel, og jeg kan godt lide forsiden. Jeg bestilte den hjem på mit lokale bibliotek.

We were Liars handler om en gruppe unge, som mødes hver sommer på Baechwood Island. Øen er ejet af tre af de unges bedstefar. E. Lockhart formår virkelig at få følelsen af sommer, sol og saltvand ud til læseren.

Det er svært at skrive en fyldestgørende anmeldelse uden at afsløre for meget, men jeg vil sige, at i starten læste jeg en ganske udmærket og velskrevet bog om teenagere, deres sommeroplevelser, forelskelser og indbyrdes forhold. Jeg læste om familien og deres tidligere ferier på øen.

Men da jeg når til side 145 i bogen, går sandheden op for mig: Det er IKKE en helt almindelig ungdomsbog det her…den har et helt andet plot end forventet. Og så skal jeg ellers lige love for at jeg læste resten af bogen med hjertet i halsen. For tænkt nu hvis jeg havde ret i mine gætterier. GISP!

Da jeg vendte sidste side var det umuligt for mig at skrive en anmeldelse, men jeg tweetede det her:

GetAttachment

E. Lockhart har virkelig skrevet en enestående bog. Den er velformuleret, intelligent og helt igennem fantastisk.

Jeg læste den på engelsk, og det fungerede fint for mig, men hvis du fortrækker at læse på dansk, så er det så heldigt, at den udkommer på fredag den 29. maj 2015 med den direkte oversatte titel: Vi var løgnere.

