Tags

, , , , , , , ,


Udgiver: Brændpunkt

Udgivet: 04-10-2021

Sideantal: 206

Format: Bog, hæftet

Anmeldereksemplar fra forlaget

Bare en dag uden er en rigtig stærk fortælling om Maja på 14 år hvis far er i fængsel. At være 14 år er i forevejen ikke altid nemt, men når ens far så samtidig er i fængsel bliver det endnu sværere. Især fordi Maja for alt i verden ikke vil have at hendes klassekammerater finder ud af det. Hun lægger alt sin energi i at holde styr på de løgnehistorier hun har opfundet om hvor han er henne. Det gør hende både ensom og skamfuld. Engen er hendes helle og der kan hun være 100% sig selv.

Mit hjerte bløder for Maja. Man får lyst til at knuge hende ind til sig, og forsikre hende om at det nok skal gå.

Wenche fortæller Majas historie med en kæmpe respekt. For mig er det den udvikling der sker mellem Maja og hendes lillebror i sidste tredjedel af bogen, som rører mig allermest.

Jeg har givet bogen 3 (store) stjerner. Grunden til at den ikke når op på 4 stjerner er, at jeg er i tvivl om den er lidt for tung at læse for den egentlige målgruppe. Især formatet og opstillingen trækker ned for mig.

Når det så er sagt, så vil jeg absolut anbefale den, især hvis man er teenager og tumler med tabuer i sit eget liv.

Du er ikke alene! Det bliver bekræftet her.