Tags

, ,


Seks år

Carlan Hoben: Seks år

Udgiver: Gads Forlag

Udgivet: 01-10-2015

Sideantal: 300

Format: Hæftet

Anmeldereksemplar fra Plusbog.dk

Du kan købe Harlan Cobens Seks år lige her

1 stjerne (2)

Det er længe siden jeg har læst en krimi der var så spændende og intens. Allerede fra første side var jeg fanget.

Jake Fisher er en karakter man hurtigt fatter sympati for. Han lever et roligt liv, som universitetslærer, og han er vellidt af sine elever. Han lever alene, da han aldrig er kommet sig over Natalie, som forlod ham for seks år siden.

Jakes kærlighed til Natalie er drivkraften for historien, men også en del af det, der får én til at læse videre. For hvordan kunne hun vælge ham fra til fordel for en anden, når deres kærligheden havde føltes så ægte?

Harlan Coben skriver i et let sprog der flyder godt. Ikke noget med kringlede sætninger i et forsøg på at gøre handlingen mere kompliceret. Plottet alene er så godt, og overrasker hele tiden, at det slet ikke er nødvendigt.

Noget af det jeg rigtig godt kunne lide var, at forfatteren inddrager os læsere ved at skrive direkte til os. Sætninger som: ”Nu tænker du nok…” og ”Ja, du gættede det…” gør, at man føler man får historien fortalt direkte af Jake Fisher over en kop kaffe eller et glas vin. Jeg er ikke sikker på jeg har læst en bog før, hvor denne skriveteknik har været så gennemført. For mig gjorde det oplevelsen af historien mere realistisk.