Tags

, , , , , ,


IMG_5084 (2)

Udgiver: Turbine Forlaget

Udgivet: 06-11-2015

Sideantal: 355 sider

Format: Bog, Hæftet

 

Anmeldereksemplar fra forlaget

1 stjerne (2)

Hvorfor er det lige at jeg ventede så længe med at læse denne her bog? Jeg ELSKEDE den!

Jeg ved dog godt, hvorfor jeg ikke har fået den læst tidligere. Den har været så intimiderende. Jeg er jo ikke så meget til fantasy, men det er ikke nogen hemmelighed, at jeg gerne vil læse mere af genren. Og lige præcis Rubinrød har jeg gerne ville læse rigtig længe. Alligevel har den stået på min hylde et stykke tid.

Jeg var så bange for, at jeg ville ende med ikke rigtig at bryde mig om den. Jeg synes den har den smukkeste forside og det ville bare være så ærgerligt hvis jeg ikke kunne lide den.

Men men men, hold nu op hvor er den fantastisk! Den er dragende og spændende. Den har lidt af det hele: Mystik, spænding, humor og kærlighed. Jeg kluklo flere gange undervejs.

Gwendolyns familie har så mange hemmeligheder og man bliver næsten helt sindssyg af ikke at få noget at vide. Hvad er det egentlig den kronograf kan? Hvem er det egentlig, som er ”skurken”? Hvorfor ønskede Gwendolyns mor at beskytte hende og håbede, at det ikke var Gwendolyn der havde arvet tidsrejsegenet? Ja, jeg kunne blive ved.

Det er lige præcis det, der er med til at gøre Rubinrød til en vaskeægte ”pageturner”.

Jeg glæder mig så meget til at læse de næste bøger i serien. Er glad for, at jeg ikke behøver at sige farvel til Gwendolyn, hendes skøre familie, hendes eventyr og ikke mindst Gideon!

Idéen med at rejse i tiden er fantastisk. Tænk, hvis vi alle kunne rejse tilbage i tiden og møde fjerne slægtninge, berømtheder eller bare se hvordan ens egen gade så ud for 100 år siden. Jeg ville elske det.

Derfor elsker jeg også denne bog.

