Tags

, , ,


fullsizerender

Udgiver: DreamLitt

Udgivet: 14-11-2016

Sideantal: 668 sider

Format: Bog, Hæftet

Anmeldereksemplar fra forlaget

1 stjerne (4)

Åh det her er virkelig en svær anmeldelse. Jeg havde virkelig høje forventninger og ville ønske, at jeg elskede denne bog. Jeg kunne virkelig godt lide den sidste tredjedel af Gabriels Inferno, og det er absolut med til at hive den op på de 3 stjerner, men jeg synes den første tredjedel var dræbende kedelig at komme igennem. Det startede egentlig meget fint, men det gik simpelthen alt for langsomt til mit temperament. Vi er jo nærmest fremme ved side 130 før vores hovedpersoner rent faktisk interagerer. Jeg mener, når nu det er en erotisk roman, så ville jeg nok have forventet liiiiidt mere action.

Noget andet der desværre ødelagde læseoplevelsen for mig, er de mange tastefejl/grammatiske fejl der er i bogen. Den ville ikke have taget skade af en ekstra tur hos korrekturlæseren. For nogle læsere ved jeg godt, at det ikke er så vigtigt, men for mig ødelægger det ofte et læseflow, og det er bare vildt ærgerligt.

Jeg er vild med Gabriel, og kan sagtens følge Julias fascination af ham. Hans mørke side er klart mest fremtrædende i den første del af bogen, men hen imod slutningen kommer hans blødere sider frem, og hans karakter bliver mere nuanceret, hvilket kun klæder ham. Til gengæld er Julie noget af det mest irriterende jeg længe har brugt tid på. Og hendes nye ven Paul er lige så slem. Jeg har svært ved at finde det positive frem i deres karakterer. Jeg synes Julia er virkelig naiv og uselvstændig. Og jeg synes kun Pauls rolle er med til at dementere det.

Jeg er sikker på, at mange andre læsere vil elske denne bog, men det var desværre ikke lige et perfekt match til mig. Den klassiske fortælling om den lækre universitetsprofessor og den unge smukke studine er jo i sig selv pirrende. Personligt synes jeg bare godt, at denne bog kunne have været minimum 100 sider kortere. Gabriels Inferno er første bog i en trilogi, men jeg er nu ikke sikker på, at jeg kaster mig over de to næste.

