Tags

, , , ,


Dødsvalsen

Mie Hald: Dødsvalsen

Udgiver: Forlaget Brændpunkt

Udgivet: 02-01-2016

Sideantal: 179

Format: Paperback

1 stjerne (3)

Anmeldereksemplar fra Forlaget Brændpunkt

Dødsvalsen er en fantastisk debut. Jeg er virkelig positivt overrasket over, at en så ung forfatter formår at skrive så medrivende. Selve historien kunne jeg rigtig godt lide. Den var veludtænkt og gennemført. Det er ikke fordi at de to hovedpersoner ikke er set før i en hvilken som helst ungdomsbog, men på en eller anden måde lykkes det for Mie Hald at få deres baggrunde til at være det bærende gennem hele bogen.

Der var et par enkelte steder, hvor jeg stoppede op og tænkte: ”Lige her kan man godt mærke at det er en debut”, men det er bagateller og egentlig ikke værd at nævne.

Mie Hald forstår trods sin unge alder, at indfange sine læsere –og fastholde dem.

Jeg tror især, at unge læsere ville elske Dødsvalsen. Den indeholder både spænding og kærlighed, men lige under den klassiske teenage-fantasyroman ligger også en historie om døden, etik, sorg og ansvar.

Jeg er sikker på, at Mie Hald nok skal få succes som forfatter. Jeg er begejstret, og glæder mig allerede til fremtidige, gerne lidt længere, romaner.

 

