Når folk spørger mig: Hvordan får du læst så meget?”, plejer jeg gerne at smile, og svare noget med: Det ved jeg ikke, det gør jeg bare…”

Faktisk læser jeg jo ikke helt vildt meget i forhold til så mange andre, men med den tid jeg har til rådighed når arbejdsdagen er gået, ungerne er fodret af og hverdagens andre gøremål er overstået, så bliver læsningen for mig en prioritet.

Jeg er blevet meget bedre til at slukke for fjernsynet, lægge telefonen fra mig….med skærmen nedad, og sætte mig til at læse i stedet for. Selvfølgelig er det ikke sådan at jeg forskanser mig i sofaen med min bog og et skilt med VIL IKKE FORSTYRRES, og selvfølgelig får jeg læst mest de aftener min mand ikke er hjemme. Ofte er det dog sådan at han sætter sig med computeren og læser nyheder eller lignende og jeg med min bog.

Jeg læser også ofte i toget og bussen til og fra arbejde. Selvom jeg ikke kører virkelig langt, så får jeg allivel læst 20-30 sider på vejen, og det giver jo en del i sidste ende.

Så ja, læsningen er en prioritet -en dejlig én af slagsen 🙂

Bøger

 

 

