Tags

,


Smagen af honning

Udgiver: Forlaget Brændpunkt

Udgivet: 01-07-2015

Sideantal: 143

Format: Bog, hæftet

Anmeldereksemplar fra Forlaget Brændpunkt

1 stjerne (4)

Jeg havde absolut ingen forventninger til denne bog. Jeg fik en mail fra forlaget/forfatteren, som spurgte om jeg ville anmelde den. Jeg sagde ja med det samme, og noget af det, der fik mig til det, var den smukke forside. Normalt er jeg ikke så meget til kunst, men jeg synes maleriet på forsiden her, er utrolig smukt.

Jeg synes det var en rigtig fin lille bog. Sproget flød nemt, og selve historien var så rørende og tragisk, at den langsomt krøb ind under huden på mig. Plottet er gennemskueligt, men på en måde gør det ikke noget. Måske fordi det er en forholdsvis kort fortælling.

Jeg kan godt lide, at man skifter mellem nutiden og så dagbogsformen. Det fungerer rigtig godt.

Jeg savner dog at komme tættere på de to døtre. Jeg kunne godt tænke mig at høre deres historier, og vide hvorfor de hver især kæmper med deres problemer. I øvrigt bliver der også hentydet lidt til, at onklen ikke er helt fin i kanten, men det finder man aldrig ud af.

Jeg havde gerne læst 100 sider mere for at få de historier med.

Alt i alt en dejlig læseoplevelse.

