Tags

, ,


Et bjerg af løgne

Udgiver: People’s Press

Udgivet: 02-10-2015

Sideantal: 387

Format: Bog, indbundet

Anmeldereksemplar fra Plusbog.dk

Steffen Jacobsens Et bjerg af løgne udkommer den 2. oktober 2015. Forudbestil den her.

1 stjerne (4)

Et bjerg af løgne er tredje og sidste bog i trilogien om den eksklusive privatdetektiv Michael Sander og vicepolitiinspektøren Lene Jensen. Jeg har ikke læst de to forrige, men synes ikke det gjorde at jeg manglede information i forhold til karaktererne i bogen.

Len og Michael arbejder på samme sag, men på hver sit hold. Deres fælles fortid gør det imidlertid svært at være modstandere. Her kan det godt være, at man ville vide mere, hvis man havde læst de to første bøger, men for mig fungerede det fint.

Jeg synes også, at Michaels søster Ida er en god karakter i bogen. Der er en god dynamik mellem de to.

Selve historien omkring Nobel Oil og hele problematikken omkring prøveboringer versus miljøaktivisme er interessant og evigt aktuel. Jeg er sikker på, at der er mange aktivister, som virkelig ville gå langt for en bestemt sag, og egentlig tænker jeg, at det sagtens kunne ske i virkeligheden. Plus minus et par hårdtslående håndlangere.

Et bjerg af løgne er en udmærket krimi, men for mig når den ikke højere end det. Jeg synes den er forudsigelig og en smule uoriginal. Jeg blev desværre ikke grebet så meget at jeg bare måtte læse videre hele tiden. Den fungerer fint som underholdning her og nu, men den skiller sig ikke ud fra de mange andre krimier der er udgivet de seneste år.

