Tags

, , ,


Mig Maja

Udgiver: Carlsen

Udgivet: 24-04-2015

Sideantal: 262

Format: Bog, indbundet

Frieksemplar fra forfatteren

1 stjerne (2)

Noget af det jeg elskede allermest ved denne bog, var sproget. Det flyder så let, og alligevel er det velformuleret og velovervejet. Sandra Scwartz kan noget med ord, og hun formår virkelig at bruge de unges sprog uden, at det på noget tidspunkt bliver overdrevet.

Mig Maja er ikke kun en bog, som kan læses af tweens. Den kan med fordel læses af alle. Den behandler et følsomt emne som bulimi, men som med Se mig nu er det ikke sygdommen der er i fokus. Maja er meget forelsket, og vil gerne se godt ud, så hun kan score den lækre Tristan. Hun spejler sig i sine veninder, som ikke vejer ét gram for meget. Eva har allerede en kæreste og Katrine er den alle fyrene vil ha’. Maja er nødt til at tabe sig, men det er bare ikke så nemt. I hvert fald ikke på den sunde måde.

Helt personligt kunne jeg genkende rigtig meget af mig selv i Maja og rigtig meget af Majas mor i min egen mor. Faktisk tror jeg at mange vil kunne nikke genkendende til mange af de følelser, som Maj render og bakser med. Og jeg er ikke bleg for at indrømme det: Jeg tudede lidt.

Og forresten har jeg aldrig RIGTIG brudt mig om navnet Sylvester…..nu ELSKER jeg det 😉

