Tags

, ,


Udgiver: People’s Press

ItemImageUdgivet: 23-06-2015

Sideantal: 628

Format: Bog, hæftet

Anmeldereksemplar fra forlaget

1 stjerne (3)

Jeg har glædet mig til at læse denne bog, siden jeg læste sidste side af Mødet. Det kan være farligt, at have så høje forventninger til en bog, som jeg havde til Tvivlen, men jeg blev heldigvis ikke skuffet.

Mødet sluttede med en cliffhanger af dimensioner. Tvivlen starter præcis dér hvor Mødet sluttede. Hardin er præcis lige så svær at hade, som han var før, og Tessa…..ja hun er stadig Tessa. Kort sagt: Læn dig tilbage, og siderne vender nærmest sig selv.

Jeg kan rigtig godt lide, at man i Tvivlen både følger Tessas synspunkt og også Hardins. Det giver en rigtig god dynamik til fortællingen. Deres forhold er meget op og ned, men især drevet af lyst og begær. Dette kommer dog til udtryk, uden at det hverken bliver klichefyldt eller for meget.

Det der, for mig, gør, at den ikke får 5 stjerner er, at jeg savner at høre mere til de andre personer, som også var en stor del af Mødet, som f.eks. Steph. Selvom Tessa har sin ven Landon, som også er Hardins stedbror, så kunne det være rart med lidt input fra en anden pige.

Og så bruger Hardin og Tessa virkelig meget tid på at skændes. Skænderierne går ofte på de samme ting: Hardin er nærmest sygelig jaloux og meget besidderisk. Det er nok det jeg allermindst kan lide ved bogen. På en eller andet måde bliver det for voldsomt.

Når det så er sagt, så synes jeg stadig det er en fantastisk bog, hvor jeg flere gange måtte bide mig selv i tungen for ikke at råbe af Tessa og sukke af Hardin og hans drengede charme.

Og i bedste Anna Todd stil slutter Tvivlen med en kæmpe cliffhanger, så igen må man holde vejret indtil den tredje bog, Faldet, udkommer. Men man skal være tålmodig, for det bliver først den 20. oktober 2015.

