Tags

,


Savner dig

Udgiver: Gads Forlag

Udgivet: 18-05-2015

Sideantal: 391

Format: Hæftet

1 stjerne (3)

Anmeldereksemplar fra Plusbog.dk

Harlan Cobens Savner dig udkommer i dag. Køb den her.

Jeg havde skyhøje forventninger til denne bog, både fordi jeg har hørt om forfatteren før, og fordi andre sagde, at den skulle jeg virkelig glæde mig til.

Inden bogen overhovedet starter er der en hilsen fra forlaget, som roser forfatteren til skyerne, og lover søvnløse nætter og fyldt med spænding.

De næste to sider består af en hilsen fra forfatteren lover det samme: Søvnløse nætter og åndeløs spænding.

Så det siger vel sig selv, at jeg ikke kunne vente med at komme i gang…

Hold nu op! Der går laaaaaaaang tid inden den lovede spænding indtræffer, men da den endelig gør, så er ventetiden det hele værd.

Kat er i begyndelsen af bogen beskrevet en smule vagt, men jo længere jeg nåede, jo mere karakter syntes jeg hun fik. Hendes drive og selvstændighed bærer en god del af bogen.

Da Kat møder Brandon og hører hans historie, er hun farvet af savnet til sin tidligere forlovede Jeff. Håbet om at møde Jeff igen, er en vigtig faktor for hendes valg om at hjælpe Brandon, og måske også nysgerrighed og jalousi, for Jeff er jo Brandons mors nye kæreste. Brandon er dog overbevist om at der er noget helt galt, og at hans mor er i stor fare.

Selvom der er mange ting, som ikke giver mening, og at Kat måske gør det af de forkerte årsager, beslutter hun sig alligevel for at gå ind i sagen. Hun hvirvles ind i et net af organiseret kriminalitet, og undervejs lærer hun også en del om sig selv, hendes liv/fortid og ikke mindst hendes relationer.

Ca. 150-170 sider inde i bogen tager handlingen virkelig til, og det begynder at blive spændende, men jeg må nok indrømme, at havde det ikke været for den sidste halvdel af bogen, så var jeg nok endt på 3 stjerner. Jeg synes virkelig, at Coben formår at holde spændingen oppe til sidst, og med et par twists hist og her, er det umuligt at gætte plottet.

Til efteråret udgiver Gads Forlag endnu en bog på dansk af Harlan Coben, og den skal helt sikkert have en chance, så jeg læser helt sikkert med når den lander.

