Tags

,


Da jeg i april måned skrev et gæsteindlæg hos Katja på Cautious.dk om at genlæse var der især én kommentar, som fik mig til at tænke over det med lydbøger.

Kathrine skrev, at hun ikke er den store genlæser, men efter hun er begyndt at bruge lydbøger, har hun fået lyst til at lytte til gamle favoritter. Især når hun kører til og fra arbejde.

Det fik mig til at tænke på om det mon også kunne fungere for mig. Det der med at lytte til en bog, når jeg alligevel ikke havde tid og mulighed for at læse.

Mofibo har nu også lanceret lydbøger, så det var nemt for mig at komme i gang. Jeg valgte Løbende tjener af Dennis Jürgensen. Jeg har som yngre læst nogle af hans bøger, og var meget nysgerrig på denne, men tænkte at jeg ikke ville få den læst lige med det samme. Derfor var det helt perfekt, at den lå som lydbog hos Mofibo.

Jeg har lyttet lidt mens jeg har været på arbejde, i stedet for radio, har det været lydbog der fyldte mine ører. Jeg har lyttet på vej til og fra arbejde, hjemme mens jeg lavede mad, ordnede vasketøj osv. osv. Det har fungeret overraskende godt. Jeg har altid haft en idé om, at jeg ikke ville kunne koncentrere mig om at lytte efter, og der har da også været et par gange, især på jobbet, hvor jeg lige har spolet tilbage og hørt det igen. Men alt i alt synes jeg det har været en god oplevelse, og jeg vil helt klart lytte til flere bøger fremover.

Et dilemma jeg dog har med lydbøger er, at det for mig ikke rigtig tæller som at have læst en bog. Og ja jeg ved godt det er helt fjollet, men sådan har jeg det altså. Derfor er Løbende tjener heller ikke registreret som read på min Goodreads.

Kan ikke lade være med at tænke om jeg er den eneste, der har det sådan med lydbøger vs. fysiske/e-bøger…?

