Tags


FullSizeRender2Så har jeg været ovre på mit lokale bibliotek og hente kassen med bøgerne, som jeg skal dele ud i morgen på Danmark Læser Dagen.

Bøgerne er:

Bavian: Naja Marie AidtIMG_0335

Den sønderjyske farm: Erling Jepsen

Drager over Kabul: Morten Hesseldahl

Hævn: Robert Zola Christensen

Og sådan blev det: Maren Uthaug

Som Katja kommenterede på mit tidligere indlæg, så kan man diskutere om titlerne, der er valgt til uddeling, kunne have været bedre. Det kan jeg kun give hende ret i. Personligt ville jeg have valgt noget mere populærlitteratur. Noget af det, som er oppe i tiden. For eksempel Kvinden i buret af Jussi Adler-Olsen, Grønt støv af Sara Blædel eller Hvor solen græder af Puk Damgårds. Det kunne også være noget af Tove Ditlevsen eller Klaus Rifbjerg fordi det er forfattere, som for nyligt har været omtalt i medierne. Jeg ved selvfølgelig godt, at bøgerne er udvalgt for flere måneder siden, men min pointe er bare, at jeg ville vælge noget folk kan nikke genkendende til. Målet er jo at få folk der aldrig eller sjældent læser til at læse mere, og jeg tror ikke man nødvendigvis får vækket deres interesse ved at udvælge bøger, som de højst sandsynligt ikke har hørt om. Grunden til at jeg ville vælge Jussi Adler-Olsen og Sara Blædel er at det er serie bøger, og hvis læseren bliver fanget af dem, ville de måske være interesseret i at læse de næste i serien. Det kan man måske evaluere på til næste år, hvis det bliver en årlig event.

Ligegyldigt hvad, så glæder jeg mig meget, og jeg glæder mig til at følge med på de sociale medier. Hvis du skulle være så heldig, at få en bog, eller hvis du selv er uddeler, så tag gerne stemningsbilleder og læg dem ud på f.eks. Facebook og Instagram under hashtagget #danmarklæser

I kan læse meget mere på om kampagnen og dagen danmarklæser.dk

Danmark Læser Dagen

