Tags


Da jeg var yngre mente jeg at det der krimi, det var bestemt ikke noget for mig. Jeg undgik helt bevidst alt hvad der bare mindede om det. Jeg var sikker på, at det var noget med gys, gru og uhygge. Jeg ser ikke gyserfilm, og troede helt fejlagtigt at krimigenren var lig med søvnløse nætter og mareridt. 

Hold nu op hvor tog jeg fejl. I 2010 opdagede jeg hvad krimi egentlig var. Jeg læste Camilla Läckbergs Isprinsessen. Nøj hvor var den spændende og ikke på den virkelig uhyggelige måde, men sådan så man liiiiige var nødt til at læse lidt mere inden man skulle sove, for man skulle jo lige finde ud af hvad der skete med de forskellige personer. 

Siden da har jeg læst mange krimier, nogle bedre end andre, men alt i alt en genre jeg virkelig godt kan lide. Krimigenren har det med, at bøgerne ofte ender med at være serier, så der er altid nok at gå igang med. Pudsigt nok er Camilla Läckbergs serie om Erika Falck den enest jeg er up-to-date med, og jeg glæder mig meget til at få fingre i den nyeste: Løvetæmmeren.

