Tags

,


untitled

Udgiver: Carlsen

Udgivet: 14-02-2014

Sideantal: 258

Format: Bog, indbundet

 

Frieksemplar fra forfatteren

Jeg nød virkelig at læse Se mig nu. Jeg følte mig inddraget i historien, og kunne mærke alle følelserne helt ind under huden. Jeg fik helt ondt i maven, når det gik skævt mellem Eva og Maja, og mærkede baskende sommerfugle da Eva møder Alex.

Selvom bagsideteksten på bogen starter med: “Evas lillebror er syg”, så er det ikke en bog med sygdommen i fokus. Derimod er Se mig nu en velskrevet tweenbog om alle de store følelser der opstår, når grænserne mellem barn og voksen bliver udviskede og flydende. Lige der, hvor det kan være svært at rumme det hele: Jalousi, angst, ansvar, skyldfølelse og ikke mindst KÆRLIGHED.

Selvom Se mig nu er en bog, som er målrettet en helt anden aldersgruppe end den jeg principielt tilhører, så synes jeg sagtens man kan læse den som voksen. Forfatteren Sandra Schwartz er i gang med en efterfølger, og jeg glæder mig rigtig meget til at læse den.

Når man som voksen læser tween- eller Young Adult bøger, så er det klart, at man måske får noget andet ud af handlingen, end en teenager ville gøre. Men jeg synes personligt ikke, at den ene opfattelse er mere rigtig eller forkert end den anden. Det er nemlig altid individuelt hvad man får ud af forskellige bøger og handlinger, uanset alder og genre.

Jeg vil i hvert fald altid læse de ”yngre” genrer, for jeg kan slet ikke lade vær’. Der er virkelig nogle små perler imellem, og Se mig nu er helt sikkert en af dem.

