Tags


Kan det virkelig være et problem at have for mange bøger i reolen. Ja, det kan det! 🙂 Jeg har så mange bøger i min reol som jeg ikke har læst. Jeg har godt nok ikke talt hvor mange jeg har. Nok mest fordi jeg ikke er sikker på at jeg vil vide resultatet. Så slipper jeg nemlig for at have samvittighedskvaler næste gang jeg kommer hjem med nogle nye, for det kommer helt sikkert til at ske.

Jeg køber ikke overdrevent mange bøger om året, men jeg er ret sikker på, at min samling stiger i antallet fremfor at falde. I 2014 endte jeg faktisk med at læse flere biblioteksbøger og e-bøger end fysiske bøger, og så kan reolen jo nemt blive overfyldt.

Det, at have så mange bøger, resulterer ofte i at jeg står foran reolen og tænker over hvad for en bog jeg mon skal læste næste gang. Det kan være virkelig svært at beslutte sig. Derfor har jeg overvejet, som så mange andre at få lavet en TBR (to be read) liste, eller måske endda et TBR-jar. Det er dog indtil videre kun blevet ved tanken, fordi jeg er bange for at blive lidt fastholdt. Altså i den forstand, at jeg måske ville ende med at læse en bog, som i virkeligheden ikke er lige præcis den jeg har lyst til at læse her og nu.

Ofte hvis jeg er i gang med en bog, som måske ikke rigtig fænger, ender jeg så igen foran reolen og står og drømmer om alle de bøger jeg måske hellere ville læse. Jeg læser sjældent flere bøger på én gang, og jeg opgiver også meget sjældent en bog, når jeg først er gået i gang.

Derfor kan det godt være et problem med for mange ulæste i bøger i reolen…… Meeeeeen det må da siges at være et luksusproblem, og jeg er helt sikker på, at det ikke forhindrer mig i at købe lidt flere bøger i løbet af 2015 😉

Og kan man virkelig have FOR mange ulæste bøger på hylden…?

Uread

